Primerjava e-Asistent – Lo.polis
Testiral sam vse ključne uporabne možnosti e-Asistenta in Lo.Polisa s katerimi se učitelj dnevno srečuje. Tukaj pretežno apeliram na vpis ur, zapisovanje odsotnosti, domače naloge, napovedano ocenjevanje ter različne zadeve, kar se razredništva tiče. Čeprav sem lahko mogoče pristranski, saj sem e-Asistent poznal že prej, pa sem mnenja da je le ta bistveno boljši od Lo.Polisa. Modul za e-redovalnico je zelo podoben in pri njem vidim razen vizualne razlike, kar se funkcionalnosti tiče dokaj podoben, dobro narejen skupek funkcij. Pri tem bi omenil tudi dokaj podoben način napovedi ocenjevanj in tu nebi izpostavil dosti razlik. Kar se tiče modula vpisa ure pa vidim že večje razmake. Mislim, da je e-Asistent veliko bolj pregleden, saj se mi zdi, da je pri Lo.Polisu vse na eni strani in vse nekako na enkrat pred tabo in se hitro lahko zgubiš, medtem ko je pri e- Asistentu to zloženo v več različnih zavihkov. To tudi omogoča učitelju, da vedno v istem vrstnem redu naredi administracijo v razredu, nato pa nadaljuje s poukom. Čeprav je več klikov prisotnih na e-Asistentu sem mnenja, da je le ta zato bistveno preglednejši. Kar se domačih nalog tiče ne vidim nikjer razlike. Osebno krepko največjo razliko vidim v modulu razrednika. Dopuščam sicer možnost, da nimam pravic, a modula, ki bi bil za razrednika tako rekoč v Lo.Polisu ni. Govorilne ure so z pomočjo le tega veliko težje, saj potrebuješ za dostop ocen več klikov in poleg tega, lahko te ocene pogleda vsak učitelj, kar se mi prav tako ne zdi prav. Zelo me moti dejstvo, koliko klikov je potrebnih za opravičevanje ur. Če povem po resnici, sem imel v refleksiji že napisano, da take možnosti ni, a se mi je to zdelo absurdno, zato sem sem šel še enkrat poiskati in po nekje petih minutah le našel to opcijo, ki se mi je kar skrila, saj si mogel izostanek posebej odpreti in hkrati nato še tam najti možnost da ta izostanek spremeniš v opravičeno uro. Za neveščega učitelja, bi samostojno bilo to najti zelo težko ter seveda tudi neekonomično. Na drugi strani e-Asistent ponuja veliko lažje označitve odsotnosti, saj imaš izbiro, ali na npr. razredni uri opravičuješ po datumih ali pa posamezno vsakemu učenci v njegovem profilu. Tudi klikov je bistveno manj, saj opravičuješ v enakem oknu kot je izostanek v navadnem »dropdown« meniju, ne pa vsak izostanek ročno označevat na novem oknu, ki ga moraš odpreti. Kot zadnji modul bi pa izpostavil pisanje graj ter pohval. Na e-Asistentu je zapisovanje pohval in graj enostavneje in ponuja se tudi možnost označitve najbolj pogostih razlogov. Vse pohvale in graje se nahajajo na učenčevem profilu in v treh klikih ima vsak razrednik dostop do njih. Pri Lo.Polisu tega ni. Poizkusil sem napisati pohvalo, ter jo nato poiskati, kot bi jo lahko razrednik na govorilni uri, a te pohvale na profilu ali kje blizu nisem našel. Mogoče je to spet posledica, tega da sem samo nepozoren, a to sem iskal kar nekaj časa. Če nisem našel jaz, tudi če je dvomim, da najde povprečen učitelj, brez da mu pokažejo. Na splošno menim da je pomoč e-Asistenta pri govorilnih urah bistveno večja in enostavnejša, kot pa Lo.Polisa a o tem kasneje. Kot zadnje sem primerjal vizualno podobo, kjer je e-Asistent bistveno bolj dodelan in tudi bolj grafično privlačen. Ima tudi veliko bolj priročno orodno vrstico, saj čeprav vsebuje tudi večje število orodij hkrati jasno kaže kateri link je za kaj (primer: razrednik, kjer je vse kar le ta potrebuje) medtem, ko ima Lo.Polis ime za orodja, ki prikazujejo nekako funkcionalnosti ( npr. oddelek –> pregled ur za zaostanke, oddelek –> domače naloge za domače naloge) namesto pa vse skupaj v enem skupku.
Nobeno vprašanje ni, da bi za svojo šolo svetoval uporabo e-Asistenta. Osebno nisem našel niti enega spektra, kjer bi Lo.Polis bil boljši od e-Asistenta, nekje le enak. Osebno mislim, da je največji razlog za vpeljavo e-šolstva to, da se trudimo zmanjšat administrativno delo učitelja in da nekako razbremenimo učitelje nepotrebnega dela, da se le tej lahko posvetijo svojemu dejanskemu delu, ki je učenje. Prav zato sem mnenja da je razlika modula razrednika zame prevelika in bi mi nemudoma zaključila razmišljanje o Lo.Polisu na šoli, saj so govorilne ure ter razredne ure čas, kjer je potrebna hitra informacija o otrocih, saj učitelji nimajo časa brskati in iskati podatke, ki so skriti v različnih modulih. Pri e-Asistentu se pritisne profil učenca in vsi podatki, ki jih starš potrebuje se izpišejo in v treh klikih lahko skupaj z učiteljem predelata tako ocene, kot delo, kot domače naloge ipd. ter se lahko posvetita raje pogovoru in vprašanjem na temo dela v razredu ipd. ne pa da se cel čas ki ga imata, ukvarjata z klikanjem po računalniku. To se mi zdi zelo neprimerno in kontrira osnovnemu cilju e-šolstva, zato je tu kar se mene tiče dilema zaključena.
Martin, odlično ste raziskali obe storitvi. Čeprav ste se v vseh pogledih odločili v prid eni storitvi, naj vas pohvalim, da ste vašo odločitev povsod dobro podprli z argumenti, kar je bistveno.
Objava sama bi bila bolje berljiva, če bi jo strukturno še malo dodelali, sicer pa ste nalogo dobro opravili.