Naloga z orodjem Blockly

Za realizacijo naloge sem si izbrala orodje Blockly. Izbrala sem si slovenski spletni urejevalnik, saj bodo učenci lažje razumeli slovenska navodila in hkrati se ne potrebujejo nikamor prijavit ali ustvarjati novih računov.

Naloga se glasi: Že nekaj časa se učimo slikovnega programiranja preko spletnega učbenika. Na tej povezavi je spletni urejevalnik, preko katerega boš realiziral/a spodnje primere. Lahko oddaš vsak primer posebej ali pa vse 3 skupaj. Ko končaš klikni gumb “Shrani” in poimenuj datoteko “priimek_ime” (če boš oddal vsak primer posebej pa dodaj še “_” in številko, npr. “priimek_ime_1”). Primeri so naslednji:

  1. Uporabnik naj vpiše neko celo število (to ponovi 5 krat). Vse te vrednosti shranjuj v seznam. Na koncu naj program izpiše seznam števil, ki jih je naredil uporabnik in nato še koliko števil v tem seznamu je sodih.
  2. Imaš naslednji seznam: podan_seznam = [2, 3, 6, 5, 7, 8, 4, 9, 12, 13, 18, 16, 21]. Naredi program, ki bo preštel in izpisal, koliko števil je deljivih s 3. Nato pa še izpisal nov seznam, ki bo vseboval vsa ta števila, ki so deljiva s 3.
  3. Uporabnik v trgovini nakupuje različne izdelke. Izberi si vsaj 4 različne izdelke in povprašaj po njihovih cenah. Na koncu naj program izpiše, koliko denarja bo uporabnik porabil za nakup.

Ciljna publika so otroci, ki obiskujejo 9. razred osnovne šole (14-15 let stari) in so izbrali računalništvo kot izbirni predmet. Naloga spada v sklop (dodatne) vsebine programiranje, kjer spoznavajo zahtevnejše korake pri programiranju. Predznanje za to nalogo lahko pridobijo preko spletnega učbenika Slikovno programiranje, v katerem je lepo predstavljeno slikovno oziroma blokovno programiranje (kot je napisano na naslovnici je to E-učbenik za uvod v programiranje). Če bi jaz učila razred bi jim postavila to nalogo potem, ko predelamo prva štiri poglavja v učbeniku (torej do funkcij).

Učni cilji:

  • Učenci znajo napisati algoritem, ki reši zahtevnejši, vendar njim znan in razumljiv problem;
  • Učenci znajo izdelati računalniški program z zanko in vejiščem.

Rešitev s postopkom:

  1. primer: seveda je več možnih rešitev oziroma postopkov, eden izmed možnih;

Licenca Creative Commons To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

2. primer: lahko bi imeli ustvarjen seznam (tabelo) tudi v stolpcu, tako kot pri prejšnji nalogi (odločitev posameznika);

Licenca Creative Commons o delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

3. primer:

Licenca Creative Commons To delo je objavljeno pod licenco Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0 Mednarodna.

Uporabne povezave:

(Skupno 38 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Komentarji: 1

  1. Avatar Zalenka's pravi:

    Anja, čestitam. Tudi to aktivnost ste odlično opravili. Pri zapisanih ciljih je bolje zapisati:
    znajo napisati algoritem –> napišejo algoritem (aktivno, znanje je samo po sebi potrebno)
    znajo izdelati –> izdelajo
    Zapisani cilji so splošni (na nivoju koncepta). Pri splošni didaktiki ste se že seznanili z operativnimi učnimi cilji. Ko načrtujemo konkretno učno uro, cilje zapišemo na operativni ravni.
    Več o tem pa tudi pri didaktiki prihodnje leto 🙂

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja