Oblikovanje besedil in delo s podatki v oblaku

Refleksija

Kaj pokriva učni načrt za Računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki?

Učni načrt za računalništvo v okviru teme oblikovanja besedil in dela s podatki vsebuje naslednje sklope:

Osnove informatike in računalništva

Vsebina sklopa je opredelitev informacije in podatka.

Učni cilji sklopa so:

  • Predstaviti informacijo z več podatki,
  • našteti različne načine zapisa podatkov.

Učenci pa morajo pri sklopu:

  • poiskati informacijo in določiti podatke,
  • spoznavajo računalnik,
  • analizirajo način zapisa podatkov.

Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije

Vsebina sklopa je:

  • Pisanje in oblikovanje sporočila z urejevalnikom besedil,
  • shranitev sporočila,
  • pošiljanje sporočila po elektronski pošti,
  • odgovarjanje na prejeto sporočilo,
  • primerjanje in vrednotenje elementov informacijske tehnologije.

Učni cilji sklopa so:

  • Z urejevalnikom besedil napisati krajše besedilo in ga oblikovati,
  • poslati sporočilo po elektronski pošti in na prejeto sporočilo odgovoriti,
  • uporabiti pregledovalnik za internet,
  • prepisati datoteke iz ene računalniške enote na drugo,
  • opisati področja, kjer so uporabljali računalnik.

Učenci pa morajo pri sklopu:

  •  Uporabljajo računalnik za oblikovanje in posredovanje preprostih informacij s predstavitvijo izbrane informacije v obliki besedila in slike raziskujejo možnosti posameznega medija in spoznavajo, da je možno informacijo predstaviti in posredovati na različne načine,
  • vrednotijo in analizirajo različne načine posredovanja informacije, pri čemer ugotavljajo uspešnost komuniciranja in spoznavajo, da je na[ vsakdan zelo odvisen od prejetih informacij.

Katere medpredmetne povezave je smiselno načrtovati pri izvedbi?

Medpredmetno povezavo lahko naredimo z predmeti likovne, glasbene in tehniške vzgoje ter slovenskega in angleškega jezika. Izmed teh predmetno je najbolje narediti medpredmetno povezavo z predmetom slovenskega in angleškega jezika, saj tema tiče oblikovanja besedil in obdelave podatkov.

Kako bi lahko temo aktualizirali in kakšen doprinos bi takšna aktualizacija imela za učence?

Temo bi lahko aktualizirali tako, da bi učenci spoznali kako pravilno pisati poročila in seminarje, kako kvalitetno narediti powerpoint in kako v excelu urejati podatke. Tako bi učenci imeli ta znanja, ko pridejo v srednjo šolo in nebi imeli težav s pisanje seminarjev. Lahko bi se jim predstavile tudi oblačne storitve(office 365) s katerimi bi se naučili sodelovanja oziroma dela v paru ali skupini preko oblačnih storitev. Glede na to, da so dan danes podatki hitro dostopni preko spleta, zato bi bilo primerno, da bi učence  pokazali kako priti do kvalitetnih informacij in podatkov.

Katera znanja potrebujejo učenci iz tega področja in zakaj?

Znanja s tega področja, ki so pomembna za učence so dobro poznavanje oziroma znanje iz programov za urejanje besedil in podatkov(word, powerpoint, excel). Pomembno je tudi, da učenci znajo poiskati kvalitetne podatke in informacije zato, da ko bodo delali raziskovalne naloge, da bodo znali lažne informacije od pravih. Ta znanja so pomembna za učence, saj so ta znanja pomembna za njihov nadaljnji študij in tudi po veliki možnosti pri bodočem poklicu. To posebej velja za urejevalnike besedil. Znanje iskanja in zbiranja kvalitetnih informacij in podatkov je pa pomembno, ker želimo izobraziti osebe, ki znajo zbrati točne podatke in jih deliti z drugimi v obliki poročila, seminarske naloge, raziskovalne naloge, … ne pa, da uporabijo prvi podatek ne da bi ga preverili.

(Skupno 16 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja