1. KV: Vektorska grafika – programska oprema

Umestitev grafike v učni načrt

Tematski sklop, vektorska grafika, bi umestil v računalniška omrežja.

Splošni cilji predmeta

  • Spremljajo razvoj računalniške tehnologije;
  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb;
  • oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega;
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij;
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov).

Operativni cilji predmeta

  • Z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko in jo vriniti v besedilo;
  • uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike.

Specialno didaktična priporočila

  • Okolje za vektorsko grafiko naj bo učencem in učenkam blizu, ga dobro poznajo in jim je zanimivo;
  • učencem ponudimo več možnosti izbire programske opreme, ki jih ponuja informacijska tehnologija;
  • učencem prepustimo, da se sami odločijo, kakšen izdelek izdelajo iz vektorske grafike – samostojnost izbire;
  • učencem lahko prikažemo, kako postopno naredimo neko grafiko;
  • učitelj/ica učencu omogoči, da vsak učenec/ka dokonča svoj izdelek, ki je primeren njihovi razvojni stopnji, predznanju in individualnim sposobnostim.

Ocenjevanje

Ustno ocenjevanje

Vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe vektorske programske opreme, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi le-te programske opreme. To ocenjevanje izvedemo s pogovorom med izdelavo izdelka.

Ocenjevanje izdelka

Vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe vektorske programske opreme, nazornost uporaba orodij in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec/ka obdeluje in uporablja orodja za izdelano vektorsko grafiko in tolmači uporabljene postopke.

Katalog znanja

Minimalno znanje

  • Z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko;
  • v obravnavanem programu uporabiti ustrezen ukaz.

Temeljno znanje

  • Uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike;
  • razložiti, zakaj uporabljamo različno programsko opremo.

Zahtevnejše znanje

  • Narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo.

Pregled programske opreme

Vectr

  • OS: Windows, macOS, Linux
  • Jezik: Angleščina
  • Prijaznost: Aplikacija je na voljo v brskalniku in kot razširitev/vtičnik na WordPress-u, brezplačna in se nam ni potrebno registrirati. Je preprosta in orodja so zelo slikovito prikazana, tako da tudi, če komu nastopajo težave pri angleščini je dovolj razumljivo in logično. Na voljo so nam tudi “tutorials“-i, ki nam omogočajo, da se naučimo vektorske grafike po postopkih. Prav tako so v teh “tutorials”-ih opisani postopki uporabe te spletne aplikacije. Za hitrejšo in še lažjo uporabo pa imamo na voljo tudi bližnjice na tipkovnici za orodja.
  • Zahtevnost: Preprosta, saj aplikacija ima le osnovna orodja, ki zadostujejo normalnemu uporabniku. Orodja so tudi slikovito prikazana za lažjo uporabo.

Inkscape

  • OS: Windows, macOS, Linux
  • Jezik: 90 jezikov
  • Prijaznost: Je eden izmed redkih vektorskih programov, ki je na voljo v slovenščini in že to nam olajša delo z orodji, ki so dostopna v programu. Na voljo je kot namestitev na računalnik, za katerega ne potrebujemo registracije. Orodja so slikovito prikazana in so relativno direktna za uporabo. Za hitrejšo in še lažjo uporabo pa imamo na voljo tudi bližnjice na tipkovnici za orodja.
  • Zahtevnost: Podoben je plačljivemu programu Adobe Illustrator, ki je naprednejši in zahtevnejši program. Tako menim, da je program, ki ima zelo veliko orodij in funkcij morda prezahteven za prvotnejšo uporabo, ampak ni pa nemogoč, saj se lahko preko videoposnetkov tako naučimo grafični vmesnik in njegova orodja.

BoxySVG

  • OS: Windows, macOS, Linux (v brskalniku)
  • Jezik: Angleščina
  • Prijaznost: Aplikacija je na voljo v brskalniku, brezplačna in se nam ni potrebno registrirati. Je prijazna uporabniku, saj je grafični vmesnik zelo enostaven za uporabo. Za hitrejšo in še lažjo uporabo pa imamo na voljo tudi bližnjice na tipkovnici za orodja. Spletna aplikacija nam omogoča tudi namestitev spletne razširitve brskalnika. Prav tako imamo na spletni strani dostop do “tutorials“-ov, ki so odlična odskočna deska za učenje orodij in izdelovanje grafičnih izdelkov.
  • Zahtevnost: Na voljo je zelo več orodij in oblik likov kot pri spletni aplikaciji Vectr. Ta orodja so tudi zahtevnejša in potrebujejo že nekaj predznanja oziroma več časa, da jih raziščemo in izpopolnimo za uporabo.

Vectr

Vsebinski opis

Vectr je brezplačna alternativa Adobe Illustrator-ju v brskalniku. Prvotno je bil na voljo tudi kot namizna aplikacija, zdaj pa je to ni več mogoče. Vectr je intuitiven za uporabo in čeprav mu manjka veliko naprednih funkcij Illustratorja, ima še vedno vsa orodja, ki jih potrebujemo za osnovno urejanje vektorjev – oblike, besedilo, več plasti in podobno. Vsa dela, ki jih ustvarimo v Vectr-u, lahko shranimo na spletu, da se registriramo, ali pa jih izvozimo v formate datotek PNG, JPG ali SVG. Vectr je odlična izbira za začetnike ali samo za vse, ki bi morali ustvariti preprosto vektorsko grafiko z najmanj truda.

Kaj programska oprema omogoča

Lahko dodamo besedilo, različne oblike likov (trikotnik, pravokotnik, krog, srček itd.), rišemo s peresom ali pa s svinčnikom. Like lahko nato zrcalimo horizontalno/vertikalno, obračamo, pošljemo v ospredje/ozadje, spreminjamo barvo, dodamo senco, rob, prosojnost itd. Prav tako lahko urejamo dimenzije likov ter na voljo so nam tudi plasti za bolj konstruirano delo.

Zahtevnost za uporabo

Preprosto, saj aplikacija ima le osnovna orodja, ki zadostujejo normalnemu uporabniku. Orodja so tudi slikovito prikazana za lažjo uporabo.

Jezik uporabe

Spletna aplikacija je na voljo v angleškem jeziku.

Primernost za ciljno publiko

Zelo primeren za začetnike – učence, saj njegov grafični vmesnik je zelo enostaven za razumeti in lahko takoj pričnemo z vektorsko grafiko.

Uporabne povezave za učitelje in učence

Ideja za izdelek

V spletni aplikaciji Vectr narišite pokrajino – bolj natančno temo prepuščam vaši domišljiji. V pomoč vam je lahko “tutorial”:

1. KV: Vektorska grafika – programska oprema by ardmen is licensed under CC BY-NC-ND 4.0

(Skupno 25 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost