1. KV: Animacije

Uvrstitev animacije v učni načrt

Animacijo lahko učencem, glede na učni načrt, predstavimo pri izbirnem predmetu računalništvo, oziroma bolj natančno, pri multimediji.

Z njeno vključitvijo v učni načrt lahko dosežemo nekatere splošne cilje predmeta, oziroma lahko zajamemo nekatera znanja, ki jih želimo, da jih učenec/učenka doseže. To so:

  • spremljanje razvoja računalniške tehnologije,
  • pridobivanje temeljnih znanj, spretnosti in navad za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb,
  • oblikovanje stališč do pridobljenih informacij in krepitev merila za doživljanje ter vrednotenje lepega,
  • razvijanje pravilnega odnosa do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov).
  • bogatenje lastnega jezikovnega zaklada in skrbenje za pravilno slovensko izražanje.

Glede na operativne cilje predmeta, pa lahko dosežemo cilje kot so:

  • Osnove informatike in računalništva –  kjer morajo učenci našteti različne medije za predstavitev informacije, kjer jih uporabljajo in razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske,
  • obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije – predstaviti informacijo z več mediji, izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije, uporabiti slikovne zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev in opisati področja, kjer so uporabljali računalnik.

Za doseganje teh ciljev se lahko povežemo z drugimi predmeti, kot so likovna umetnst, slovenščina, angleščina, …

Kar se tiče specialnodidaktičnih priporočil, bi predlagal, da se otroke usmerja tako, da so jim teme za animacijo blizu, so nekaj, kar poznajo, jim je zanimivo in jim je všeč. Učenci in učenke naj posamezno ali v skupini izdelajo animacijo in jo predstavijo sošolcem in sošolkam. Učitelj mora pri tem otroke le usmerjati, ne sme pa jim vsiljevati lastnega mnenja ali ideje. Mora jih tudi spodbujati in motivirati, vendar še vedno opozarjati na napake in jim pomagati odpraviti le-te. Zagotoviti mora tudi dovolj časa za izdelavo izdelka.

Oceno pri predmetu bi se dobilo iz ustne ocene in ocene izdelka. Oceno izdelka, bi se dobilo z ocenitvijo končne animacije, ustno oceno pa s predstavitvijo izdelka. Pri predstavitvi bi moral učenec/učenka povedati kako je izdelek naredil, kašna orodja je uporabil, ter kako jih je uporabil, da bi preverili splošno razumevanje programa.

Minimalno znanje, ki bi ga moral učenec doseči je:

  • našteti različne medije za predstavitev informacij,
  • urejanje slik v programu,
  • opisati področja, kjer so uporabljali računalnik.

Temeljno doseženo znanje je:

  • izdelati preprosto računalniško predstavitev informacije,
  • predstaviti informacijo z več mediji,
  • uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz interneta,
  • razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske.

Zahtevnejše znanje pa je težje oceniti.

Storyboarder

Storyboarder je enostavni program za animacije. Ima manjše število orodij, vendar so vsa orodja, ki jih potrebuješ za animiranje pri roki. Namenjen je hitri in enostavni izdelavi osnutka animacije. Natančno risanje sličic ni podprto znotraj programa, vendar omogoča hitro in enostavno povezavo s programom Photoshop, kjer se da sličice podrobno narisati in pobarvati. Podpira 2D in 3D animacije. Ima tudi možnost uvoziti sličice, ki si jih narisal na papir.

Uporabniški vmesnik je enostaven in prijazen. Vsebuje razlago orodij, ki jih lahko uporabiš. Za vsako orodje tudi obstaja bližnjica na tipkovnici. Jezik uporabniškega vmesnika pa je angleščina.

Program se da naložiti na računalnik, pametni telefon in tablico.

Učenci bi lahko s programom animirali del poljubne zgodbe (lahko je resnična, izmišljena, …)

Povezave, ki jih lahko uporabite za lažje učenje:

Krita

Krita je v osnovi program za risanje, vendar ima tudi funkcijo animiranja. Zato program ne vsebuje vseh orodij, ki bi jih potrebovali za odlično animacijo, vendar ima odlična orodja za risanje sličic animacije.

Uporabniški vmesnik je bolj zapleten od ostalih dveh, saj je programska oprema namenjena naprednim risanjem slik. Jezik uporabnega vmesnika pa je angleščina.

OpenToonz

OpenToonz je program za 2D animiranje. Ker je namenjen izdelavi animacij, vsebuje veliko različnih orodij za animiranje. Omogočeno je tudi bolj natančno risanje in barvanje sličic, kar ni mogoče v programu Storyboarder.

Uporabniški vmesnik je prijazen in ne preveč zapleten, vendar ga je, zaradi več funkcij, težje razumeti kot uporabniški vmesnik od programa Storyboarder. Jezik vmesnika je tudi tukaj angleščina.

(Skupno 57 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost