KV1: Opis PO in povezava z UN – Grafika

GRAFIKA

Umestitev v učni načrt: Računalniška omrežja

Splošni cilji predmeta:

  • Pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb
  • Oblikujejo stališča do pridobljenih informacij in krepijo merila za doživljanje ter vrednotenje lepega
  • Razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
  • Razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)

Operativni cilji predmeta (po končanem izobraževanje znajo učenke in učenci:)

  • Obdelava podatkov in komuniciranje z uporabo informacijske tehnologije
    • Z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko in jo vriniti v besedilo
    • Uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike

Specialno didaktična priporočila

  • Vsebine neposrednega pouka ob računalnikih se navezujejo na teoretična spoznanja. Pri tem učenci in učenke v skupinah z računalniki izdelajo različne izdelke.
  • Temeljna naloga učitelja oz. učiteljice je, da omogoči vsakemu učencu in učenki dokončati izdelek, ki je primeren njihovi razvojni stopnji, predznanju in individualnim sposobnostim.
  • Učitelj učence seznanja z različnimi možnostmi, ki jih odpira informacijska tehnologija.
  • Učitelj mora paziti, da učencem in učenkam ne vsiljuje lastnih zamisli in predlogov, ampak jih spodbuja k iskanju izvirnih rešitev.

Ocenjevanje

  • Ustno ocenjevanje
    • Vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi računalnika. To ocenjevanje izvedemo s pogovorom med izdelavo izdelka.
  • Ocena izdelka:
    • Vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, kakovost izvedene predstavitve izdelka, nazornost kodiranja podatkov, kakovost izvedene predstavitve in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje in kodira podatke z računalnikom, pripravi in izvede predstavitev izbrane informacije, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene rezultate, zagovarja predlagane rešitve in tolmači uporabljene postopke.

Katalog znanja:

  • Minimalno znanje
    • z risarskim programom izdelati nezahtevno predmetno računalniško sliko
    • v obravnavanem programu uporabiti ustrezen ukaz
  • Temeljno znanje
    • uporabiti ustrezen risarski program za dopolnitev že izdelane računalniške slike
    • razložiti, zakaj uporabljamo različno programsko opremo
  • Zahtevnejše znanje
    • narisati ustrezen grafikon in ga vriniti v besedilo

 

PREGLED PROGRAMOV

  • INKSCAPE (vektorska grafika)
    • OS: Linux, Windows, Mac OS X
    • Jezik: v različnih jezikih, tudi v Slovenščini
    • Prijaznost: Aplikacija ne zahteva prijavljanja vanjo, tako da jo lahko prosto uporabljamo. Prav tako ima veliko slikovnih ikon, ki nam z malo logike pomagajo pri izdelavi izdelka.
    • Zahtevnost: Od začetka aplikacija ni ravno najlažja za uporabo, je pa tako, da jo lahko po pogledu par video navodil zlahka osvojite.
  • PIXLR (rastrska grafika)
    • OS: program je dostopen na internetu, lahko si ga pa tudi namestimo na računalnik – sistem Windows ali pa na mobilni telefon
    • Jezik: angleščina
    • Prijaznost: program je za uporabnika zelo prijazen saj je enostaven, poleg tega pa nudi še veliko uporabnih navodil. Edino za tiste, ki ne znajo angleško, se znajo pojaviti kakšne težave. Težava je tudi v tem, da se moramo na spletno stran logirati.
    • Zahtevnost: program je zelo enostaven in nezahteven za uporabo
  • PHOTOFILTRE
    • OS: Windows, iOS, Android
    • Jezik: v angleščini, vendar nudi datoteko za slovenski prevod, ki si jo moramo dodatno namestiti na računalnik
    • Prijaznost: program je prijazen za uporabnika saj je narejen na sistematičen način. Ima veliko slikovnih ikon, ob stiku z miško, pa se še dodatno izpiše, čemu je ikona namenjena.
    • Zahtevnost: program je preprost za uporabo. Namenjen je tako otrokom kot odraslim ljudem, tako da z njegovo uporabo ne bi smeli imeti težav.

 

PHOTOFILTRE

  • Vsebinski opis: PhotoFiltre je odličen brezplačen urejevalnik slik in optimizer. Je razmeroma majhna aplikacija kar omogoča hitro namestitev in zagon. Program se nam lahko na prvi pogled zdi zmeden, vendar se ga lahko kaj kmalu navadimo. Na desni strani so orodja za obliko in risanje ter optimiziranje barvne palete. Zgornja vrstica pa ima vse bistvene možnosti urejanja in spreminjanja slik.
  • Kaj programska oprema omogoča: S pomočjo programa lahko obračate ali zrcalite slike (fotografije ali skenirane slike), jih pomanjšujete ali povečujete, igrate se lahko z barvnimi variacijami in prelivi, sliko lahko postarate ali posivite, pri jpg formatu lahko določite stopnjo kontrasta. Spreminjate lahko svetlobo, kontrast, nasičenost barv… dodajate različne efekte, okvirje, na sliko lahko tudi pišete …
  • Zahtevnost za uporabo: Program je zanimiv tako za otroke kot odrasle, tako da lahko že iz tega sklepamo da ni zahteven. Prav tako ima za vse funkcije namenjen slikovni simbol, ki je po večini enak oz. podoben tudi tistim iz drugih programov, kar še dodatno naredi program prijazen uporabniku.
  • Jezik uporabe: angleščina, namestimo tudi slovenski prevod
  • Primernost za ciljno publiko: program je zaradi svoje enostavnosti in široke palete izbire kaj bi radi z njim počeli primeren tako za učitelje kot za učence.
  • Uporabne povezave za učitelje in učence za učenje izbrane PO:
  • Ideja za izdelek: V programu PhotoFiltre odpri poljubno fotografijo (pazi na licenco!). S programom nato sliko spremeni tako, da ti bo všeč. Uporabiš lahko vse efekte. Npr. določite ustrezno svetlost, kontrast, spremenite filter čez sliko, dodajte okvir, besedilo.. Naredi eno dobro verzijo in eno tako, da boš sliko poslabšal. Nato s sošolcem pokomentirajta vajini mojstrovini 🙂
(Skupno 30 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost