ALGORITMIČNO RAZMIŠLJANJE

Za temo sem si izbrala čisti začetek oziroma uvod v učenje programiranja in algoritmičnega razmišljanja. To bom izvedla s pomočjo igrice Lightbot, ki je prevedena v slovenščino, kar je velik plus. Saj bodo lahko razumeli navodila in posledično samostojno reševali.

V učnem načrtu spada pod vsebinski sklop algoritmi.

Učni cilji:

  • razumejo pojem algoritem,
  • znajo vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov,
  • znajo z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
  • algoritem predstavijo simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
  • sledijo algoritmu, ki ga pripravi nekdo drug.

Za uvodno motivacijo bi začela s pogovorom o tem kako pripraviti palačinke. Torej kakšen je postopek, da pridemo do tega, da nas pečena palačinka čaka na krožniku. Najprej se bi dogovorili za pravila in sicer, da bi jaz počela točno to kar mi oni govorijo ter da si ne bi skakali v besedo. Seveda bi učenci najprej korake izpuščali, v smislu da jajca zmešamo, jaz pa jih bi opozorila in vprašala ali jih zmešam kar z lupino in podobno. S časoma bodo ugotovili, da morajo biti zelo natančni, kaj mi naročijo in da morajo povedati čisto vsako malenkost, ter da resnično počnem točno to kar mi naročijo. S tem bi že iz nekega osnovnega vsakodnevnega primera začeli algoritmično razmišljati oziroma po nekem zaporedju korakov.

Nato bi se lotili igrice Lightbot. Skupaj bi obiskali spletno stran,  spremenili jezik v slovenščino ter izbrali spol. Za tem bi vsak za sebe začel z igranjem osnovne, prve stopnje. Pri kateri je 8 različnih nalog, ki si sledijo po zahtevnosti. Glede na to, da imajo pred začetkom vsa navodila lepo obrazložena bi to reševali samostojno, seveda pa bi bila ves čas na voljo za pomoč, mogoče namig. Prav tako je dobra stran te igre, da stopenj ne moreš preskakovati, torej so naloge predhodno zaklenjene dokler ne izpolniš naloge pred njo. S tem bi si zagotovila, da bi učenci res postopno osvajali snov in vse rešili. Pri tej uri bi rešila samo to prvo stopnjo, kjer spoznavajo osnove. Kdor bi zaključil z vajami pred ostalimi bi si našel par, torej drugega sošolca in bi si ta čas izmišljevala kakšne druge primere, a na podoben način kor smo začeli z uro. Recimo, da kaj narišejo po navodilih in podobno. Seveda se nato zamenjajo in poizkusijo v drugi vlogi. To bi počeli toliko časa, dokler vsi ne končajo z vajami na računalniku in vsaj enkrat ne poizkusijo izvajati korakov po navodilih sošolca.

Čisto na koncu bi učenci vso snov samostojno utrdili tako, da bi rešili učni list, ki sem ga pripravila. Ta zajema pregled snovi skozi celotno uro. Ob morebitnem preostalem času si še učenci izmenjajo učne liste ter rešijo 4. nalogo od sošolca.

Učni list: ZALJUBLJENI ROBOT

(Skupno 66 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost