Algoritmično razmišljanje – Lightbot

Za algoritmično razmišljanje sem si izbrala igrico Lightbot, ki je dostopna na spetnem linku https://lightbot.com/flash.html.

Učna ura neobveznega izbirnega predmeta računalništvo ( 4., 5., 6. razred) bi potekala tako, da bi najprej učencem poskušala na primeru ponazoriti kaj pomeni algoritem, nato pa bi s pomočjo igrice Lightbot in pripravljenega učnega lista poskušala doseči, da bodo učenci razmišljali algoritmično. V razredu bi si izbrala dva učenca, enega bi povabila pred tablo, drugemu pa bi dala nalogo, da poskusi svojega sošolca z vodenjem pripeljati do vrat v učilnici. Nato bi na tablo zapisala zgolj tri možne ukaze, ki jih učenec, ki daje navodila svojemu sošolcu lahko uporabi. Ti ukazi so lahko: »pojdi korak naprej«, »naredi korak v levo« in »naredi korak v desno«. Učenci bi po vrsti govorili ukaze svojemu sošolcu, jaz pa bi jih zapisala na tablo. Na tem primeru, bi si učenci lažje predstavljali kaj je algoritem. Torej, da je običajno zapisan kot seznam korakov, ki pripeljejo do rešitve problema. V našem primeru, bi bil problem priti do vrat učilnice. Nato bi se učenci preizkusili v igrici Lightbot, katera je odličen začetek, saj se z vsako stopnjo zviša zahtevnost. Učencem bi razložila, da sedaj vodijo svojega robotka na podoben način, kot so prej svojega sošolca. Počasi bi prišli tudi do zank.
Z učnim listom bi poskušali poleg utrditve že znanega tudi skrajšati število korakov do rešitve problema, poiskati več možnih rešitev…

Operativni učni cilji:

  • učenec razume pojem algoritem,
  • učenec zna vsakdanji problem opisati kot zaporedje korakov,
  • učenec zna z algoritmom predstaviti preprosto opravilo,
  • učenec zna algoritem predstaviti simbolno (z diagramom poteka) ali s pomočjo navodil v preprostem jeziku,
  • učenec v algoritmu uporabi vejitev in zanke ter poveže več algoritmov za rešitev problema,
  • učenec spremeni ali popravi algoritem tako, da le-ta reši zastavljeni problem,
  • učenec zna v algoritem vključiti vejitev (če) in ponavljanje (zanke),
  • učenec prepozna in zna odpraviti napake v svojem programu,
  • učenec razume vlogo testiranja algoritma,
  • učenec primerja več algoritmov za rešitev problema in zna poiskati najustreznejšega glede na dana merila.

Priloge:

Viri:

(Skupno 55 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost