Računalništvo v osnovni šoli – refleksija

V osnovni šoli nastopi računalništvo od 4. do 6. razreda kot neobvezni izbirni predmet, od 7. do 9. razreda pa kot obvezni izbirni predmet, kar pomeni, da ga je šola dolžna ponuditi, ni pa nujno, da si ga učenec izbere. Meni se osebno to sploh ne zdi v redu, saj če si učenec ne izbere predmeta računalništvo to pomeni, da lahko v osnovni šoli sploh ne sliši nič od računalništva. Menim, da bi moral vsak znati uporabljati računalnik in vedeti kako deluje.

Wingova (2006) opredeli računalniško mišljenje kot mišljenje, ki temelji na računalniških metodah. Te metode lahko izvajamo z računalnikom ali brez. Z računalniškim mišljenjem se učenci naučijo tako programiranja kot tudi reševanja problemov. Za razvoj računalniškega mišljenja lahko v razredu izvajamo številne aktivnosti, kot na primer računalništvo brez računalnika (CS Unplugged), lahko rešujemo naloge iz tekmovanja Bober, razumevanje tega razvoja pa lahko dosežemo tudi s pomočjo iger in zgodb v Scratchu, LEGO WeDo, LEGO Mindstorms ter na spletni strani code.org.

Računalništvo v osnovni šoli lahko poučuje, kdor je končal univerzitetni študijski program računalništva, računalništva in informatike, računalništva z matematiko, matematike (smer: uporabna matematika), organizacije in managementa sistemov (smer: organizacija in management informacijskih sistemov), ekonomije (smer: poslovno informacijska), sociologije (smer: družboslovna informatika) ali kdor je končal magistrski študijski program druge stopnje poučevanja (smer: predmetno poučevanje – računalništvo), izobraževalno računalništvo, računalništvo in informacijske tehnologije, računalništvo in informatika, poslovna informatika, management informatike in elektronskega poslovanja, organizacija in management informacijskih sistemov, informatika v sodobni družbi ali družboslovna informatika. Učitelj računalništva je lahko tudi, kdor izpolnjuje pogoje za učitelja v izobraževalnem programu osnovne šole in je opravil študijski program izpopolnjevanja iz računalništva in informatike.

ROID v osnovni šoli je predvsem ključna oseba za uporabo IKT v šoli. To pomeni, da zna vodstvu šole svetovati o primerni izbiri opreme s področja IKT in da zna za IKT navdušiti tudi svoje kolege in jim prikazati pravilno in smiselno uporabo. Je administrator računalniškega omrežja, skrbnik, postavljalec in vzdrževalec šolskih spletnih strani, lahko pa tudi poučuje računalništvo v 2. ali 3. triletju. ROID naj bi bila tista oseba, ki ima pedagoško diplomo, je aktivna pri različnih IKT projektih in ima za seboj že nekaj let poučevanja.

Mislim, da je prvi cilj, ki ga moramo doseči, da predmet računalništvo v osnovni šoli postane obvezno. Kot sem že prej omenila, veliko otrok ne sliši nič od računalništva, kar se mi zdi zelo velik problem, saj morajo na primer pri večini predmetov pripravljati PowerPoint predstavitve, nihče pa jim ne pove, kako se jo pripravi. Po mojem mnenju bi moralo biti računalništvo obvezno od 4. razreda dalje, kjer bi z učenci začeli s čisto osnovnimi stvarmi (npr. kako prenesti datoteko na USB ključek), razvijali pa bi tudi njihovo računalniško mišljenje s pomočjo Vidre in Scratcha.

VIRI:

(Skupno 970 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost