Zvok

Spada v tematski sklop multimedije.

SPLOŠNI CILJI:

  • spoznavajo osnovne pojme računalništva in vlogo ter pomen računalniške tehnologije v sodobni družbi
  • spremljajo razvoj računalniške tehnologije
  • pridobivajo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito ter uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije za zadovoljevanje svojih in družbenih potreb
  • razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij
  • pridobivajo sposobnost samostojnega reševanja problemov
  • razvijajo sposobnost in odgovornost za sodelovanje v skupini ter si krepijo pozitivno samopodobo
  • razvijajo pravilen odnos do varovanja lastnine (avtorske pravice) in osebnosti (zaščita podatkov)
  • bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje

 

OPERATIVNI CILJI:

  • našteti različne medije za predstavitev informacije in primere, kjer jih uporabljamo
  • razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske
  • uporabiti slikovne, zvočne in druge podatke iz omrežja internet, jih ovrednotiti, dopolniti in vključiti v svojo predstavitev
  • opisati področja, kjer so uporabljali računalnik

 

SPECIALNODIDAKTIČNA PRIPOROČILA:

  • Z računalnikom iščejo, zbirajo, obdelujejo, oblikujejo, predstavijo in vrednotijo zvočne datoteke
  • Vsebine neposrednega pouka ob računalnikih se navezujejo na teoretična spoznanja. Pri tem učenci in učenke v skupinah z računalniki izdelajo/obdelajo zvočni posnetek.
  • V tretjem letu izdelajo preprosto multimedijsko predstavitev, s katero predstavijo drugim učencem in učenkam določeno informacijo iz okolja (npr. svojo družino, kaj počnejo v prostem času itd.).

KATALOG ZNANJA:

  • MINIMALNO: našteti različne medije za predstavitev informacije
  • TEMELJNO: uporabiti zvočne in druge podatke iz interneta, ovrednotiti podatke na internetu, jih dopolniti in vključiti v svojo predstavitev, razložiti, zakaj je multimedijska predstavitev informacije bolj kakovostna od monomedijske, predstaviti informacijo z zvočnim medijem

 

OCENJEVANJE:

Pri predmetih dobi učenka oziroma učenec najmanj eno ustno oceno in eno oceno izdelka. Pri ustnem ocenjevanju vrednotimo uporabo znanja in razumevanje uporabe programske opreme za obdelavo zvoka, uspešnost vrednotenja in zagovarjanja uporabljenih postopkov in samostojnost pri uporabi računalnika in programa. To ocenjevanje izvedemo s pogovorom med izdelavo izdelka. Pri ocenjevanju izdelka vrednotimo uporabo znanja in razumevanje osnovnih zakonitosti uporabe računalnika, kakovost izvedene predstavitve izdelka, nazornost kodiranja podatkov, kakovost izvedene predstavitve in učinkovitost uporabe informacijskih tehnologij. Pri tem ocenjujemo, kako učenec oziroma učenka obdeluje in kodira podatke z računalnikom, pripravi in izvede predstavitev izbrane informacije, vrednoti uporabljene podatke in razlaga dobljene rezultate, zagovarja predlagane rešitve in tolmači uporabljene postopke.

 

PROGRAMSKA OPREMA:

Audacity: program za urejanje zvočnih posnetkov. Deluje na Windows-ih, MAC-u in Linux-u. Jezik vmesnika je Slovenščina. Je prijazen uporabniku, primeren je tudi za začetnike.

Hya-Wave: Je online program, ki ga lahko uporabljamo v Chrome brskalniku. Vmesnik je v angleškem jeziku in je enostaven za uporabo.

WavePad: Je program, ki deluje na operacijskih sistemih Windows in Mac ter tudi kot aplikacija za iPad in Android. Je v Angleščini in je prijazen za uporabnika.

HYA-WAVE

Hya-Wave je preprost angleški spletni program kjer lahko urejamo zvočne posnetke. Je brezplačen in za uporabnike prijazen in enostaven za uporabo. Zvočne posnetke lahko dodajamo z ‘drag and drop’ če pa posnetka še nimamo ga lahko posnamemo in se nam avtomatko shrani v program priravljen za urejanje, edina slabost tega je da lahko zvok semamo max 60 sekund.

Aktivnost: Učenci posnamejo intervju (z sošolcem ali učiteljem)  ter zvočni posnetek uredijo v urejevalniku.

Uporabne povezave:

https://www.linkedin.com/pulse/hya-wave-modern-sample-editor-web-cristiano-belloni

(Skupno 111 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Dostopnost